כיצד להיות בלוגרית מצליחה?

לא מעט בלוגרים מוצלחים מעידים שבתחילת דרכם הם היו ספקניים כאשר הם שמעו שניתן להשתכר אך ורק מהעיסוק כבלוגר, אם כי כיום הם מבינים שאכן מדובר במציאות ברת השגה, ובמיוחד במציאות שבה אנו חיים, בה השיווק הדיגיטלי משחק לטובת שני הצדדים – מאפשר לבלוגר להשיג יותר עוקבים ומעניק לבלוגר אפיק נוסף של הכנסה, ולו בשל שילוב של פרסומות בבלוגים השונים. מכאן שאם גם את רוצה להיות בלוגרית מצליחה, טוב לדעת שהדרך כבר נסללה ועתה רק צריך להחזיק בשלושה כלים: תשוקה לנושא מסוים, יכולת התמדה והסתייעות בכלים דיגיטליים. היכן וכיצד מתחילים? להלן טיפים מומלצים:

התחברי לאמת הפנימית

במיוחד כיום כאשר נושא השיווק כה משופשף, אנשים נרתעים ממלאכותיות, אלא מחפשים אחר אי של שפיות וכנות. אי לכך אם את מבקשת להיות בולגרית מוצלחת, עלייך למצוא נושא שמרתק אותך ושאת מוכנה להתמקצע בו. בנוסף, כל בלוג צריך להכיל מידע שאת עומדת מאחוריו ב100% ושנובע ממקום אמתי, אחרת העוקבים יריחו זיוף ופשוט יתרחקו. מכאן שגם אם את מקבלת הצעה לפרסם בבלוג מוצר מסוים בתמורה להכנסה נאה, אך אינך שלמה עם האיכות או עם הערכים שהוא מייצג, הרי שיש להימנע.

בהתאם לכללי הפלטפורמה

לאחר שמוצאים תשוקה לנושא שבו אנו בקיאים, יש להבין כיצד אנו מקדמים את הבלוגים השונים במגוון יעדים, ופה נמליץ לפרסם את הבלוג במספר פלטפורמות ולעבוד בהתאם לכללים של כל פלטפורמה. כך למשל אם בוחרים לפרסם בפייסבוק, הרי שיש לפרסם את הבלוג עם תמונה, אן פשוט להיעזר במשפט מניע לצד קישור לבלוג, ואם מפרסמים ביוטיוב, הרי שמוטב לשחרר סרטון קצרצר ובעל ערך מוסף. משמע ככול שנופיע ביותר מישורים שבו קהל היעד שלנו נמצא, כך נזכה ליותר הכרה, ועל כן אם יש זמן ורצון, גם ניתן לנהל יותר מבלוג אחד – יוביל ליותר קישורים איכותיים מיותר מקורות.

איך לכתוב בלוג

חוכמת ההמונים

יש להיות מודעים לעובדה שההתחלה תמיד קשה, ועל כן טוב להכיר כלים שמקצרים את הליך צבירת המוניטין, קרי הכלי קניית עוקבים לרשתות החברתיות, קניית לייקים לתגובות בפייסבוק, קניית צפיות באינסטגרם וכדומה. עם זאת, רבים עשויים לתהות מהו היתרון בקניית עוקבים, ופה נסביר שמדובר בתופעה מפרה, משמע ברגע שאנשים מגיעים לדף ברשת חברתית ושמים לב שהוא כבר נצפה ע"י לא מעט אנשים אחרים, הם ישר מסיקים שמדובר בבלוגר מאד מצליח, כזה שגם להם מומלץ לעקוב אחריו, ולו כי אנשים מכירים בחוכמת ההמונים ומושפעים ממנה – גם אם באופן בלתי מודע.

התמדה

לצד שפע הכלים הדיגיטליים שמאפשרים להגדיל את החשיפה בתוך פרק זמן יחסית קצר, לרגע אין לשכוח את העיקר: פתיחת בלוג אישי. נשמע מלחיץ? ובכן אם רק תבדקו, תמצאו מגוון פלטפורמות מסייעות, קרי וורדפרס, בלוגר, קפה דה מרקר, סלונה וכדומה. לרוב ההקמה היא בחינם ומאוד קצרה, אם כי יש לזכור שההשקעה היא לאורך זמן, משמע בלוגרית מוצלחת צריכה להיות עקבית, כאשר עבור ההתחלה גם טקסט חד שבועי עשוי להספיק. פה נעצור להמליץ על הקמת אתר מקצועי, ולו בשל העובדה שניתן לקדם אותו מבחינה אורגנית.

חזרה לנקודת ההתחלה

לבסוף חשוב להציף את השאלה הבאה: למה שהקוראים יעקבו דווקא אחרי הבלוג שלכן? ופה חשוב שתגדירו מהו הבידול האישי שלכן ותפעלו בהתאם! בנוסף, חשוב להשקיע בתכנים בעלי ערך מוסף ובאיכות התמונות. ברגע שהבסיס יהיה קיים, יהיה הרבה יותר רלוונטי להיעזר בשאר הכלים המשלימים – בהצלחה!