למה כל עסק צריך להיות מוכן ליום שחור

נגיף הקורונה לימד אותנו לקח רציני. הוא לימד אותנו שהאדם יכול לתכנן תוכניות כמה שהוא רוצה, אבל אין זה מובטח שהן יתגשמו.  המשבר נוכח נגיף הקורונה, הוביל אותנו להיות מוכנים לכול תרחיש, כך שביום שאחרי הקורונה, נדע לתכנן מערך עסקי נכון לשעת חירום, ובטח שנחסוך כסף בצד לשעות הקשות. מלבד המשבר במשק ששיבש לנו את תזרים המזומנים, יש מצבים נוספים שעלולים לשבש את הפעילות של בית העסק ולהפוך את יומם של עצמאיים ובעלי עסקים: לשחור. מקרים כמו מתיחות בדרום, חופשות קיץ ארוכות, מבצעים ומלחמות – עלולים להזיק לעסק באופן מלא או חלקי, לכן חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש. אז כיצד עושים זאת באמת? הנה מספר טיפים טובים:

קבלת ייעוץ פיננסי מקצועי

אחת הדרכים להתכונן לימים קשים היא קבלת ייעוץ ותכנון פיננסי מקצועי. עם ייעוץ פיננסי מקצועי אפשר לדעת כמה כסף כדאי לשים בקופת החסכון עבור ימים קשים. עוד ניתן להבין כמה כדאי להפריש לקופות גמל או פנסיות, כמו גם שבעלי עסקים ידעו לתמחר נכון מוצרים ושירותים כך שבמקרה של מגפות, מלחמות, או כל אפוקליפסה אחרת – בעל העסק יהיה מוכן וערוך כלכלית למשבר. יועץ פיננסי מקצועי ידע לספק טיפים ותכנון נכון של הכספים לשמירה על עסק יציב, גם בתקופות לא יציבות.

למה כל עסק צריך להיות מוכן ליום שחור עידן בן אור

יצירת מערך מכירות לימים שחורים

ימים שחורים עלולים ליפול על עצמאיים בכול זמן. במקרים כאלה חשוב לדעת כיצד לשנות את מערך השיווק והשירות, כמו שעשו לא מעט עסקים בזמן משבר הקורונה. בתי קפה למשל, הפכו מיד את מערך השירות שלהם לאספקת מוצרים דרך איסוף בלבד על ידי לקוחות, ובכך הצליחו להחזיק את העסק עובד (גם אם במתכונת מצומצמת במיוחד). דוגמא נוספת להתמודדות עסקית עם משבר היא יצירת מערך מכירות ע"י משלוחים. לדוגמא: קוסמטיקאיות וספרים שלא יכלו להתקיים בתקופת המשבר, יצרו מערך משלוחים של ערכות טיפוח. דרך יצירתית לשמור את הראש מעל המים.

הכנת תוכן שיווקי בבידוד ובמשבר

אחד הדברים שהתמודדנו עמם בתקופת הקורונה היא העובדה שכמעט אף אחד לא היה רשאי לצאת מהבית. בכך החלה הרשת לגעוש ויותר בעלי עסקים מינפו את המצב להכנת תכנים עבור פרסום בית העסק תוך הענקת שירותים און ליין. מדריכי יוגה למשל, ביצעו הדרכות און ליין במחיר סמלי ובכך פרסמו את הסטודיו שלהם. יועצים ומטפלים הציעו תכנים להרגעת הנפש וסדנאות מדיטציה און ליין שהפכו לחמצן של מי שנמצא בבידוד. בעלי משקי הפרחים – שסבלו מאד ממשבר הקורונה – שיתפו פעולה עם הבנקים המסחריים והצליחו (באמצעות פרסום נכון) למזער נזקים על ידי שליחת זרי פרחים במחיר נמוך, זאת עבור אנשים שנמצאים בבידוד.

לסיכום, כדי לצלוח משברים ותקופות קשות, חשוב שתהיה לנו תכנית מגירה לימים קשים. בכך תוכלו לוודא שאתם מוכנים לכל משבר.