המדריך המלא להקמת האתר העסקי הראשון שלכם

הקמת האתר העסקי הראשון שלכם

הקמת אתר עסקי קלה כיום יותר מאי פעם. יש לרשות מי שעושים זאת מבחר רחב של כלי עזר, שיטות לקיצור התהליך, מומחים מסייעים ועוד. אלא שמי שנכנס לתחום זה לראשונה ועדיין לא מתמצא בעניינים, עשוי להרגיש בצדק, שהוא לא מוצא את ידיו ואת רגליו בנידון. בעיקר, נשאלת השאלה המעשית, מהיכן מתחילים? אז בכדי לעשות סדר, אלה השלבים העיקריים בהקמת אתר עסקי לראשונה:

להשקיע בלימוד ראשוני

זמינות הפתרונות להקמת אתרים וקלות השימוש בהם, נותנים תחושה שאפשר פשוט לקפוץ למים ולהתחיל לבנות את האתר, כמו לגו. טכנית זה נכון. ניתן למשל, להיכנס לאתר של חברה בולטת כמו קמטרה, אותם ניתן להכיר באתר il.kamatera.com, למצוא שם מגוון שירותים קלים לשימוש, לבחור, לשכור ולהתחיל להשתמש. עם זאת, בוודאי עבור אתר עסקי, כדאי לפני כן להתחיל מלימוד עצמי של הדברים. להבטיח שאתם מתמצאים כללית בעולם זה וכתוצאה מכך, יודעים לפעול בצורה שיטתית ומסודרת.

הגדרת מטרות

לשם מה דרוש לכם אתר עסקי? מה אתם רוצים להשיג בהקמתו? חשוב מאוד לענות לעצמכם מראש בבירור על שאלות אלה. האסטרטגיה העסקית שלכם תכתיב את המטרות לאתר העסקי וככל שהן תהיינה ברורות, כך המשך התכנון יהיה קל יותר. אפשרי בהחלט שאתר יספק מענה לכמה וכמה מטרות במקביל. מתן מידע בסיסי על העסק, זו למשל דוגמה לדבר שקיים במילא באתר עסקי ממוצע, גם אם פעילותו העיקרית היא נאמר חנות מקוונת.

בחירת מומחים

החלטה ראשונית חשובה, היא האם ובאיזו מידה להתקדם לבד או להיעזר במומחים. לגבי אתר ראשון, בהחלט מומלץ לעסקים להיעזר במתכנת או חברת הקמת אתרים, במומחי קידום אתרים ואולי גם במומחה ממשקי משתמש עצמאי.

תכנון השיווק

אתר ללא שיווק, הוא פיל לבן מבחינה עסקית. אלא אם זה אתר שנועד רק לצרכים פנימיים שלכם כעסק. בהקשר זה, חשוב להבין ולתכנן את אופני שיווק האתר, קידומו במנועי חיפוש (SEO), רשתות חברתיות ועוד, להבין מה זה קידום אורגני (שיש להתחשב בו בכל מקרה) ומה זה קידום ממומן ולהבין כיצד כל זה משתלב בפעילות השיווק הרגילה שלכם.

היבטי חוק

חיוני שתבינו, מהם היבטי החוק שמחייבים אתכם לגבי האתר. עשויים להיות היבטים של הפעילות באתר, שכפופים לחוקים כלליים דוגמת חוק הגנת הצרכן. למשל תפעול חנות באתר, שהוא למעשה ביצוע עסקאות מכר מרחוק. ישנם היבטי זכויות יוצרים והיבטי פרטיות המידע של הלקוחות. כל אלה, עשויים להתבטא לבסוף למשל בניסוח והצגת תקנון אתר ומדיניות פרטיות.

תכנון מסודר ויסודי

בעזרת כל הידע שצברתם והמטרות שהגדרתם לאתר, תוכלו כעת להתחיל לתכנן אותו יותר במפורט. יוגדרו עמודים בסיסיים לאתר ואפשר יהיה להתייחס בצורה ראשונית גם לתכנון ממשק המשתמש ולחוויית המשתמש (היבט חשוב מאוד!).

בחירת רכיבי יסוד

עבור הקמת האתר בפועל, תצטרכו לקבל החלטות לגבי כמה רכיבי יסוד. האם תקימו את האתר בפלטפורמה כמו וורדפרס או בשירות הקמה קלה בנוסח WYSIWYG (דוגמת שרות Wix)? היכן ואילו תשתיות שרתים תשכרו? איזה דומיין תשכרו? ומה לגבי שרת האחסון שלו אתם זקוקים?

היבטים נוספים

ישנם עוד היבטים שחשוב לקחת בחשבון ועל חלקם תשמעו מאנשי המקצוע שתבחרו לעבוד איתם. בכל מקרה, חשוב לקחת בחשבון את נושאי האבטחה, הגיבוי, מדידת הביצועים, אופטימיזציה לביצועים ונגישות אתרים.

פיתוח

פיתוח ובניית האתר יהיה תהליך, שבמהלכו חשוב שתהיו מעורבים לכל האורך. ייתכן שהאתר כפי שדמיינתם מראש, יהיה שונה למדי מהתוצר הסופי. חשובה התקשורת הטובה והרצופה עם המפתחים, בכדי למנוע אי הבנות ולצמצם טעויות.

הקמה, הרצה ושיפור

אחרי שהאתר יעלה לאוויר, ישנם עוד כמה שלבים חשובים. יהיה צורך כמובן לבדוק אותו באופן יסודי. פידבק קבוע ממשתמשים של האתר יספק מידע נוסף, אשר עשוי לקדם שיפורים משמעותיים. הוא גם יחשוף כמובן באגים למיניהם.

לסיכום

ייתכן שאחרי שקראתם עד כאן, קלטתם שהקמת אתר איכותית מורכבת יותר ממה שחשבתם. זה מצב אופייני, אך מוטב להיכנס ליוזמה עסקית חשובה מסוג זה, מתוך מודעות רחבה לעבודה שנדרשת. אחרי שתעשו זאת פעם אחת, הקמת אתר נוסף בעתיד או שינויים באתר הקיים, יהיו פשוטים הרבה יותר.