קורס Big Data כל מה שצריך לדעת

קורס Big Data

אחד המאפיינים של העולם הטכנולוגי המשתנה בקצב מהיר כל כך הוא נתוני הענק שהולכים ומצטברים מכל עבר. החל מכמות התמונות והסרטונים שאנחנו מצלמים, דרך הרשתות החברתיות שמנהלות מליוני מינויים מכל העולם ועד למסדי נתונים קטנים כמו רשימת הלקוחות של מועדון הלקוחות של רשת מרכולים גדולה.

מטרתו של קורס Big Data  היא להכשיר אנשים מכל התמחויות ההייטק ואלו שרוצים להיכנס לתחום על כל הממשקים השונים שלו.

מסדי נתונים גדולים – מה עושים איתם

איסוף, גיבוי, עיבוד וביצוע פעולות עם נותנים זה אחד הענפי תעשייה המרכזיים של עולם ההייטק ומערכות המידע ואכן הצורך הוא אמתי וממש. לעבודה עם ביג דאטה יש ממשקי פעילות רבים ועל כן קורס Big Data  חייב להיות עשיר, רחב ומגוון דיו על מנת להבטיח את התמורה ההולמת והנדרשת ממנו.

אנחנו אוספים מידע, גם ברמה האישית וגם ברמה האירגונית וכיום כמות פרטי המידע שיש לנו אודות כל לקוח הם משמעותיים ומהותיים, אבל מה עושים איתם? ובכן, מסדי הנתונים מהווים בסיס עשיר ופורה לפעילות רבה כאשר בין השימושים השונים שניתן לעשות עם מסדי נתונים גדולים הם:

  1. שיפור חווית לקוח- ככל שיש מידע רב ועשיר יותר אודות הלקוח ניתן לשפר את החוויה שלו, ברכישה, בשירות ובתמיכה, באופן שיותאם אישית לצרכים ולהעדפות שלו. לחוויית הלקוח יש משקל גדול מאד במידת המחויבות של הלקוח כלפי הארגון, יש לה משקל גדול מאד בחוויית הדיסוננס הקוגניטיבי שמתקיים לעיתים לאחר קנייה וצמצום שלו, וכן מהווה משקל גדול ומשמעותי בתהליכי שימור לקוח שמהווים את אחת מהנישות העסקיות המשמעותיות ביותר.
  2. שיפור ממשק המשתמש- חווית המשתמש נובעת כתוצאה ישירה מהמפגש עם ממשק המשתמש בין אם באופן דיגיטלי ובין אם בחוויית החיים הממשית. בשונה מחוויית הלקוח שמותאמת באופן אישי, וממוקדת בחוויה הכללית, חווית המשתמש היא ייעודית לממשקי המפגש של הלקוח עם החברה ונציגיה בין אם באמצעות אתר האינטרנט, מסופים ממוחשבים, תקשורת עם הנציגים ועוד.
  3. ייעול תהליכי השיווק- אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל ארגון הוא ההיבט השיווקי שלו. השיווק מבוסס על היכולת לפצח את קהל היעד, להכיר את הטעמים, ההעדפות, הצרכים והחסרים שלו, או לכל הפחות תפיסת החסר שלו. ככל שיש יותר נתונים על לקוחות ולקוחות פוטנציאליים כך קל יותר לאפיין את השוק ולהתאים לו את הפתרונות שנכונים לו.

אלו הם רק חלק מאד קטן של כלל הפעילויות שניתן לעשות על בסיס מסדי נתונים בארגונים גדולים בעולם העסקים, אבל כמובן שמסדי נתונים גדולים מאפיינים היום כל גוף, מהאדם הפרטי, דרך העסקים המשפחתיים ועד לממשלות וקונצרנים.

מה לומדים בקורס Big Data

אם כן, על מנת להכשיר אנשים לעבוד בממשקים רבים כל כך חשוב מאד שהלימודים יהיו עשירים, רחבים, מגוונים ומעמיקים מספיק על מנת ללמוד, להכיר ולהפוך למיומנים בטיפול בכל הגזרות השונות של העבודה הפוטנציאלית עם מסדי הנתונים. כאשר הטיפול בהם יכול להתבצע ברמת המשתמש והן גם ברמת האחסון, עיבוד ושליפה של הנתונים בעת הצורך, כך שיש גם את הצד של הבק אופיס, ואת כולם יש להכיר באופן מקצועי ויסודי.